fbpx

Odobalno jedrenje do Otranta – Italian job 🐬⛵️

Dnevnik putovanja

0. dan; subota 05. svibnja, 18:00 sati
Posada se okupila, sedam mornara, jedna odvažna dama i zapovjednik Živko Matutinović. Posada je međunarodna; jedriličari iz Hrvatske i Rumunjske. Kako to obično i biva, odmah smo održali i prvi sastanak posade. Kratki dogovor o tome što se očekuje po ruti i što se očekuje od posade. Posada se podijelila u dva tima; dok se jedri, jedan je tim u kabini, drugi na dužnosti.

1. dan; nedjelja 06. svibnja
Ujutro je obavljena nabava namirnica i jedrilica je pripremljena za isplovljavanje. Sve je spremno!
U 11 sati smo isplovili – kurs za Lastovo. Jedrili smo na Saloni 45 “Mali Niko”; idealna jedrilica za offshore jedrenje. Vjetar SE (bura) 13-16 čvorova, jedra su puna i posada uživa u brzini koju u tim uvjetima postiže “Mali Niko”. Tijekom jedrenja smo pripremili ručak (kad si gladan nisi svoj) – na menuu je rižoto. Ovaj put smo jeli iz “pasjih zdjelica”, u uvjetima u kojim smo jedrili staklo nije bilo poželjno!
Oko Hvara, vjetar pada i nestaje, pa nam ne preostaje ništa drugo nego motorirati četiri duga sata, sve do Lastova…

2. dan, ponedjeljak 07. svibnja
Nakon prospavane noći na Lastovu, ujutro radimo izlaznu proceduru. Prvo Lučka kapetanija, nakon toga Policija. U 9 sati spremni smo za isplovljavanje. Napuštamo Lastovo, kurs 160º. I odmah smo u jedriličarskom raju – vjetar povoljan za dizanje spinakera i jedrimo bez prestanka sve do utorka do 6 ujutro…

3. dan, utorak 08. svibnja
Motoriramo uz talijansku obalu pored Brindisia i stižemo u Otranto negdje oko 13 sati. Obavljamo javljanje preko 16. kanala Lučkoj upravi i idemo do svjetionika Otranto. Tamo završava Jadransko more i prelazi u Jonsko. Po starom mornarskom običaju, otvaramo bocu vina. Prvo častimo more (Posejdona) a zatim nazdravljamo i mi za izlazak iz Jadrana.
Vraćamo se u Otranto. Vez smo već osigurali i pristajemo oko 15 sati. Navečer smo si “priuštili” izlazak, večeru i razgledavanje grada. To smo i zaslužili!

4. dan, srijeda 09. svibnja
Budući da smo u Italiji, ne propuštamo jutarnji espresso. Nakon kavice, svi skupa odlazimo na tržnicu. Kupili smo poneku sitnicu kao podsjetnik na ovu avanturu i evo već stiže vrijeme za povratak.
Točno u podne isplovljavamo iz Otranta i prvih par sati jedrimo; lagani SE vjetar 8-10 čvorova. Noću nas je vjetar napustio i motoriramo cijelu noć. Vjetra nigdje, more kao ulje.

5. dan, četvrtak 10. svibnja
Najljepši način započeti dan na jedrenju – dočekuje nas velika grupa dupina koji se igraju oko nas i prate nas dva sata.

Puštamo panulu i ubrzo su nam na brodu dvije krasne palamide. Posada vesela jer ne moramo jesti konzerve, već frišku ribu!
Evo je i Hrvatska! U Lastovo stižemo oko 15 sati, i čeka nas policija. Opet moramo obaviti formalnosti sa kapetanom i spremni smo na nastavak jedrenja do Korčule. Lagani odmor i skupljanje snage za konačni povratak u Jezera.

6. dan, petak 11. svibnja
Rano ujutro, oko 6, krećemo za Murter. Pred nama je još nekoliko sati jedrenja i vjetar nas dobro služi.
Točno po planu (ipak smo mi škola :)) u 18 sati stižemo u Murter.

Ovo je bila stvarno dobra talijanska avantura!